آپ استور

باما بهترین باشید

آپ استور

باما بهترین باشید

آپ استور

سیستم عامل های هوشمند به خصوص سیستم عامل محبوب اندروید این روزها به قدری رواج پیدا کرده اند که حتی برنامه نویسان و بازی سازهای ایرانی زیادی هم در این عرصه به فعالیت وا داشته شده اند. اگرچه همچنان استانداردهای کیفی بسیاری از محصولات ایرانی در سطح جهانی نیستند اما در این میان افرادی هم هستند که در سکوت محض، آثاری جهانی عرضه می کنند که نه تنها برای ایرانی ها بلکه برای کاربران خارجی زبان هم جذاب است.

مهدی فنائی ، برنامه نویس و بازی ساز متبهری است که با ساخت یک بازی آن هم تا حد زیادی به صورت یک نفره به محبوبیت خاصی دست پیدا کرده است. نام این بازی جذاب 41148 گذاشته شده است که تا به حال چهار نسخه از این بازی منتشر شده است. مهدی فنائی به عنوان سرپرست استودیوی سازنده یعنی استودیوی سفید (Sefid Game Studio) مسئول طراحی بازی و کدنویسی آن بوده است. همچنین داستان بازی هم توسط آقای فنائی نگارش شده است. سری بازی های 41148 را می توان یکی از بهترین آثار فارسی دانست. این بازی در برنامه به روز(پخش شده از شبکه 3 سیما)، در روزنامه جام جم، در سایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای و … مورد بررسی و معرفی قرار گرفته است  که نشان دهنده محبوبیت و متفاوت بودن آن است. با برترین های اندروید همراه شوید تا به معرفی و نقد این بازی بپردازیم.

41148 عنوان یک بازی ماجرایی، فکری و صد البته ترسناک و داستانی می باشد. بازی ای که به گفته سازنده دارای رمز و رازهای زیادی است. در مورد نام بازی حتماً برای شما هم سؤال پیش آمده است! این اعداد چه چیزی هستند و آیا ربط خاصی به یک رمز دارند؟ مهدی فنائی می گوید بهتر است دلیل این نام گذاری را فاش نکند، چرا که دلیل این نام گذاری در اپیزودهای بعدی مشخص می شود.

داستان قسمت اول بازی خیلی بی مقدمه از مکانی تالار مانند که سقفش منفجر شده شروع می شود. جایی که شبیه به زیرزمین یک گورستان است! این مورد را در دموی اول بازی می توانید ببینید. این بی مقدمه بودن شاید در ابتدا باعث ایجاد سؤالات زیادی برای کاربر شود اما این مورد باعث شده است تا فضای ترسناک و مرموز بازی دو چندان قابل حس کردن باشد. داستان در مورد مردی جوان به نام سینا تنتا است که از یک خواب نسبتاً طولانی بیدار شده یا بهتر است بگوئیم به هوش آمده است. او هیچ چیز نمی داند! حتی نمی داند کیست و در چه جایی حضور دارد. به نظر می رسد ضربه محکمی به سر او برخورد کرده است. اینکه او چیزی به خاطر نمی آورد ممکن است به خاطر ضربه ای باشد که به سرش وارد شده. که فراموشی کامل گرفته است.

فضای ابتدایی بازی جایی تاریک و ترسناک و پر از انسان های کشته شده است! شما در نقش این مرد جوان (سینا تنتا) می بایست به دنبال راه نجات و برگرداندن حافظه از دست رفته خود باشید و از رمز و راز ماجرای عجیبی که برای شما و انسان های دیگری که خواهید دید با خبر شوید. محوریت اصلی سری بازی های 41148 در مورد اعتقادات و مباحث مربوط به دنیای شیاطین می باشد اما به نقل از سازنده این بازی هیچ ارتباط یا تبلیغی برای شیطان پرستی نیست. اگر داستان را خوب پیگیری کنید متوجه خواهید شد که این بازی نه تنها در مورد ترویج شیطان پرستی نیست، بلکه در نقطه مقابل این قضیه قرار دارد.

به طور خلاصه باید گفت که سری بازی های 41148 یک اثر متفاوت از یک بازی ایرانی در سطح جهانی است. 41148 می تواند برای خیلی از کاربران حس ترس و تنهایی شخصیت اصلی بازیکن را به ارمغان بیاورد. مهدی فنائی در مورد داستان این بازی می گوید برای کشف ماجرای اصلی و دستیابی به رموز 41148 باید اپیزودهای دیگر را هم دنبال کنید. اگرچه در اپیزود اول هم نکات ریز زیادی برای گفتن وجود دارد و اگر شخص ریزبینی باشید، ماجرای کلی این بازی را در خواهید یافت. اولین قسمت از این بازی تقریباً کوتاه است ولی اپیزودهای دیگر طولانی تر هستند. شما باید در این بازی به راز این کشتار عجیب و ماجرای پیش آمده پی ببرید و باعث و بانیان این فجایع را شناسایی کنید.

در سری بازی های 41148 شخصیت اصلی بازی، در بسیاری از صحنه ها با شیطان رو به رو می شود. اینکه تشخیص شما چقدر درست است به هوش و زکاوت شما بستگی دارد…! در بازی راهنمای نوشتاری قدم به قدم و همچنین راهنمای تصویری (ویدئویی به صورت آنلاین از آپارات) هم وجود دارد.

داستان قسمت دوم بازی هم در ادامه پایان قسمت اول بازی می باشد. بعد از فرار از دست شیطانی که در قسمت اول بازی وجود داشت فرصت های زیادی دارید تا بیشتر خودتان را بشناسید. بفهمید چه کسی هستید؟ خانواده شما کجاست؟ چه بلایی سر شما آمده است تا از اینجا سر در آوردید؟ قسمت دوم این بازی هم همانند قسمت اول داستان کوتاهی دارد و زود تمام می شود ولی تمام کردن بازی مهم نیست، مهم پی بردن به رمز و راز بازی است. پس سعی کنید هوشمندانه مراحل را پیش ببرید.

داستان قسمت سوم هم از آنجایی شروع می شود که همانند قسمت قبل یک هیولا را کشته اید و حال به ساختمان 133 رسیده اید. که باید برای یادآوری بیشتر با دوستان و یا دشمنان خود روبرو شوید و حتی با گذشت از مکان های مختلف حس می کنید قبلا اینجا بودید. فقط دقت کنید که در بازی مکان و آیتم های مخفی وجود دارد که برای کامل کردن بازی باید تمام مراحل را چند باری از اول بروید تا این مکان و آیتم های مخفی را کشف کنید تا بتوانید بازی را کامل کنید و به پایان برسانید.

در اول قسمت چهارم بازی مشاهده می کنید که سینا تنتا توانسته به هویت اصلی خود پی ببرد. ولی داستان بازی به پایان نرسیده چون با شخصیت ها ، مکان های مخفی و اتفاقات وحشتناکی روبرو می شوید که سر راه شما قرار می گیرند و شما باید از آن ها عبور کنید. فقط در بازی عجله نکنید و به آرامی و با دقت کامل مراحل را پیش ببرید تا بتوانید به تمام اسرار بازی پی برده و به پایان برسانید.

توجه: درصورتیکه صفحه در قسمتهایی از بازی سیاه شد، بازی را دوباره اجرا نموده و گرافیک پایین را انتخاب نمائید. همچنین بازی در تعداد اندکی از دستگاه های Asuss اجرا نخواهد شد. برای اطمینان از اجرای بازی،قسمت های رایگان بازی را دانلود کرده و بر روی گوشی یا تبلت خود امتحان نمائید. سپس قسمت 4 را خریداری کنید

ویژگی ها :

  • دارای گیم پلی روان و گرافیک مناسب
  • دارای محتوای داستانی جذاب و ترسناک و البته بسیار مرموز
  • استفاده از نوشته ها و راهنمایی های فارسی
  • صداگذاری مناسب
  • سبک ماجرایی از نمای دو بعدی
  • حجم کم و قابل نصب و اجرا بر روی بیشتر دستگاه های اندرویدی (به جز دستگاه های ARM6)
  • دارای اپیزودهای بیشتر به صورت ادامه دار و سریالی


جعبه دانلود

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی